Jaarverslag

Jaarverslag 2023

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest recente jaarverslagen.

De Bibliotheek groeit door in 2023

2023 was een jaar waarin we verder hebben gebouwd aan een sterke basisvoorziening. Met trots hebben we twee nieuwe vestigingen geopend in de gemeente Montfoort. Tevens hebben we sterk hebben ingezet op nog meer samenwerken met lokale culturele en maatschappelijke organisaties en niet te vergeten onderwijs en kinderopvang. Het contact met onze leden, (online) gebruikers en bezoekers is geïntensiveerd, de programmering is uitgebreid en dat is ook terug te zien in de cijfers, een groei van leden, bezoekers, activiteiten. Kortom we zijn trots om als Bibliotheek Het Groene hart middenin de samenleving te staan en zoveel bij te kunnen dragen aan participatie, leefbaarheid en ontwikkeling. In 2023 hebben we een nieuw strategisch koersplan ontwikkeld en programmalijnen geformuleerd.

Als motor van een vaardige samenleving is onze missie:
Als Bibliotheek verbindt Het Groene Hart mensen, kennis en verhalen. De Bibliotheek vormt een inspirerende plek, het aanbod wekt de nieuwsgierigheid en prikkelt de verbeelding. Zo maakt Bibliotheek Het Groene Hart persoonlijke ontwikkeling, ontmoeting en ontspanning toegankelijk voor iedereen en halen we het beste uit elkaar.

Lees het jaarverslag