Boost voor schoolbibliotheek Kindcentrum Monfoort

Gepubliceerd op: 12 juni 2024 12:00

De schoolbibliotheek van Kindcentrum Montfoort krijgt een nieuwe impuls. Op dinsdag 11 juni ondertekenden Mariëlle van Vliet , Fanny Mouthaan en Chantal Pinkse van de drie samenwerkende basisscholen in Kindcentrum Montfoort en de Bibliotheek het Groene Hart de nieuwe samenwerkingsovereenkomst.

De scholen en de Bibliotheek werken aan een inspirerende boekencollectie op school voor alle leesniveaus én lessen om het leesplezier te vergroten.

Hester van Beek, interim-directeur/bestuurder van Bibliotheek Het Groene Hart, is blij met de komst van de nieuwe schoolbibliotheek. “We zijn ontzettend blij met onze nieuwe vestiging in Montfoort, maar deze schoolbibliotheek is echt een mooie toevoeging. Voor een goede taalontwikkeling is het belangrijk om al vroeg te beginnen met lezen en voorlezen. Het is een meerwaarde om op een plek als deze een inspirerende boekencollectie aan te bieden en met onze lees-mediaconsulenten expertise te kunnen delen met de leraren. Zo zorgen we samen voor nog meer leesplezier in de klas.”