De Bibliotheek helpt bij computervaardigheden

Gepubliceerd op: 21 december 2023 12:08

Weet je dat je met alle computervragen terecht kan in de Bibliotheek? Je bent van harte welkom bij een van onze inloopspreekuren of gratis cursussen.

Ik had geen idee dat er zoveel mogelijk was met de computer.

— Een van onze cursisten

E-mails versturen, belastingaangifte doen, geld overmaken of sociale media: internet is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Ook de overheid gaat mee met deze trend. Alle (lokale) overheidsdiensten zijn digitaal. Voor vragen hierover kan je terecht tijdens de service-uren van je Bibliotheek of tijdens één van de speciale inloopspreekuren. Ook kan je een cursus volgen waarmee je beter uitgerust bent op digitaal gebied.

Onze hulp is gratis en voor iedereen. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

De cursussen

Na aanmelding voor één van onze cursussen nemen we contact met je op voor een intakegesprek. Daarmee kunnen we bepalen met welke cursus we je het beste kunnen helpen. We hebben twee mogelijke cursussen:

• Klik & Tik, voor mensen zonder of met heel weinig ervaring met computers en internet. Deze richt zich op de basis van digitale vaardigheden, zoals het gebruik van een computer, internet en e-mail.
  • Digisterker, voor mensen die willen leren hoe ze gebruik kunnen maken van de online overheidsdiensten zoals de Belastingdienst, het UWV en de gemeente.

Ook de cursussen zijn gratis en voor iedereen.

Het is heel laagdrempelig. De sfeer tussen de cursisten en begeleiders is goed. Ik werd met respect behandeld en ik heb geen één keer gemerkt dat ze dachten: ‘Snap je dat nou nog niet?’ Je kunt de cursus in je eigen tempo volgen en na de tijd voelde ik me veel zelfredzamer. Als ik twijfel hoe het ook alweer moet, kan ik alsnog met mijn vragen bij de Bibliotheek terecht.

— Een van onze cursisten

De inloopspreekuren

Meer over de hulp bij computers en internet