Opening Nederland Leest

Zaterdag 2 november 2024, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Woerden

Op 1 november gaat de maand van Heel Nederland Leest van start. Op 2 november trappen we deze maand af met kleine optredens uit de "Nederland leest - de opera".

Al een aantal jaren wordt in Woerden het opera viva festival georganiseerd. Dit jaar heeft het festival het thema Nederland Leest. “Nederland leest-de opera” is een muziektheater voorstelling.

Muziektheater is een vorm van theater waarbij muziek, van elke stijl ooit, een belangrijke rol speelt. De liederen zijn verbonden naar een eigen libretto, een verhaal waar Nederlands literatuur centraal staat.

Op 19 oktober is de gehele voorstelling al te zien het Klooster, maar speciaal voor Heel Nederland Leest komt het gezelschap vandaag langs in de Bibliotheek in Woerden. Gedurende de dag zullen zij stukjes van hun voorstelling ten gehore brengen.

Heel Nederland Leest

Dit jaar is Joe Speedboot van Tommy Wieringa het boek voor Heel Nederland leest. Op zaterdag 2 november kan je dit boek gratis mee naar huis nemen.

De voorstelling in Het Klooster Woerden, op 19 oktober 2024

Meer over het Opera Viva Festival