Mensenbieb in Woerden

Zaterdag 12 oktober 2024, van 13:00 tot 15:30

In de week van 7 -13 oktober organiseert coming out Woerden de jaarlijkse regenboogweek. Dit jaar is het thema ‘Mooi Anders’. Als Bibliotheek sluiten wij aan op dit thema met een Mensenbieb.

De Mensenbieb is een bibliotheek… met mensen. Want bij ons ‘leen’ je levende boeken. Deze boeken zijn mensen die je normaal niet zo snel zou spreken. Denk bijvoorbeeld aan een transgender, veganist, imam of vluchteling. De Mensenbieb brengt mensen letterlijk met elkaar in gesprek en draagt daardoor bij aan verbinding en meer wederzijds begrip in onze samenleving.

Dit jaar kun je in gesprek gaan met iemand die verslaafd en dakloos was, een non-binaire persoon, een vluchteling, iemand met een maagverkleining, iemand die laaggeletterd is en iemand die leeft met psychische uitdagingen. Ben jij benieuwd naar deze interessante levens? Kom dan langs en ga in gesprek.

Op de website van de Mensenbieb kan je vooraf aangeven over welk onderwerp je graag in gesprek wilt gaan.

Reserveer het onderwerp waarover je met iemand in gesprek wilt gaan

Meer over de Regenboogweek